PR-strategen Steve Rubel rekommenderar oss att börja läsa bloggen The red couch som är ett författarsamarbete mellan Shel Israel och Robert Scoble. De skriver helt enkelt en bok via bloggen, och vi får titta på. Boken förklarar vad blogging går ut på och hur utvecklingen av mediet ser ut. Målgruppen är affärsmänniskor.
"Using recent case studies throughout its 250-300 pages, the Red Couch will demystify this disruptive technology and explaining why it is more efficient, credible and effective than traditional business communications tools and explains why it is likely to change or destroy the usual marketing mix of ads, PR, websites and collateral materials." (The Truth, Ruth – Steve Rubel)
The Red Couch vill alltså förklara hur blogging kommer att förhålla sig till andra former av affärskommunikation och hur vi framöver kommer att behöva röra om i marknadsmixen för att få önskad effekt. Det handlar om att bryta mönster (se mitt tidigare inlägg angående diversifierad nätverkskommunikation för några av mina tankar som ansluter till ämnet).
2 kommentarer
Margot Wallström har startat en blogg appropå bloggandets utveckling…
http://europa.eu.int/comm/commission_barroso/wallstrom/weblog/entry_20050113.htm
Jag gillar definitivt initiativet från Margot. Ett inlägg blir ingen blogg, men jag hoppas verkligen att hon fortsätter att skriva. Hon verkar ha förstått konceptet och har en skön ton i texten. Personligt, inte byråkratiskt. Bra där!