Ett tydligt exempel på hur ryktesterrorism kan gå till berättar JKL blog om:
"Sedan början av veckan har det kokat i blogsfären i Finland. Orsaken är att den ansedda restaurangen Lehtovaara i Helsingfors skickat ett kravbrev på 80 000 euro till Herkko Hietanen för att han publicerat sin reklamation till restaurangen på sin blog."
Läs hela inlägget. Det finns en engelsk översättning av reklamationen på Herkkos blogg.
Det blir allt viktigare att kunna hantera sitt varumärke inom de sociala arenorna på internet. Vad sägs om mitt företag och vem säger det? Ett snårigt område att kartlägga, men svårt (för att inte säga dumdristigt) att ignorera.
2 kommentarer
Lycka till med den stämmningen…
Det var väl inte så intelligent gjort av dom, risken är ju rätt överhängande att vederbörande hänger ut stämmningsvarningen på nätet också och därigenom orsakar ännu mera badwill.
Bjud på en middag istället – det blir billigare så.
Ja, det är ju det Herkko har gjort redan (lagt ut stämningsvarningen alltså) vilket har lett till besökartal på runt 70 000 om dagen på hans blogg och stor uppmärksamhet i finsk press tydligen. Jag håller med dig. Ok för att man kan vara sur över dåliga recensioner men det finns ju gränser. 🙂