Apple fortsätter att bygga varumärket iPod och framförallt varumärkesvärlden iPod. JMW (där medarbetarna börjat blogga lite mer frekvent numera) reflekterar över det faktum att iPod-integration används som ett försäljningsargument ända ut i annonskampanjerna.
"Idag pratar man om uttrycket ”the iPod Economy” vilket visar vilket genomslag den här till synes lilla apparaten har haft världen över. Ett ytterligare bevis på detta är att varumärken iPod nu är fint nog att förknippas med premiummärken som Mercedes-Benz och BMW."
ToN på JMW länkar till en artikel på Übercool där iPoden visas i en Mercedes Benz-kampanj:
"Few carmakers realize it yet, but seamlessly integrating an Apple iPod with a new automobile is influencing a lot of car buyers. In January, Apple announced that Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes-Benz, Nissan and Volvo would offer iPod integration on future models."
Bloggförfattare som undertecknad hjälper förstås också till att bygga världen runt den lilla vita. Bland annat här och här.
3 kommentarer
Helt orelaterat ovanstående post men – ska du på Shortcut-minglet på Berns den 19:e? Det vore ju himlans trevligt att få lite känt sällskap.
Orelaterat svar:
Japp, jag tänkte faktiskt gå dit och se 80-talisterna göra sitt intåg i opinionsbildningsträsket. 🙂
För er som undrar vad det handlar om:
”Den 19 oktober presenterar Affärsvärlden och Shortcut sin gemensamma lista över Sveriges Uppstickare – unga makthavare under 40. För att applådera vinnarna bjuder vi på drinkar, lättare tilltugg samt underhållning med bl.a. årets nykomling på stand-up-scenen Hasse Brontén. Kvällen inleds av värdarna Jörgen Lindqvist, chefredaktör Shortcut och Thomas Peterssohn, chefredaktör Affärsvärlden.”
http://www.shortcut.nu
Nice, då ses vi där då!