Dove kommer undan med det igen

Nina på Not another planning blog skriver om Dove’s senaste reklamfilm inom konceptet Campaign for real beauty. Och precis som när jag skrev om kampanjen första gången i mars 2005 och nästa gång i oktober 2006 så tycker jag att Dove kommer undan med sitt samhällsengagemang. Ja, de spelar på strängar som är väl förankrade i samhällsdebatten och ja, de är ett skönhetsföretag. Men det funkar. Läs gärna mitt tidigare inlägg om varför.

Den senaste filmen heter Onslaught. Du kan se den här nedan eller kolla den på youtube.

2 kommentarer

Det är äkta, relevant, slår rakt in i ens indignation över samhällets sjuka idealdoktriner. har inte sett något motstycke till det här nånstans faktiskt. Flicka:s kampanj förr ett par år sedan, http://www.flicka.org/gotflash.html är ett bra försök, de klär av hela den sexistiska och indoktrinerade kroppsindustrin. jag gillar det här, det kunde ha varit ett verk av ett politiskt förbund eller en ideell organisation.
joina gärna min antisexismgrupp på facebook!
http://www.facebook.com/group.php?gid=5290572290