Det går bra för den svenska byrån Farfar, rapporterar Resumé. Så bra att de både får tacka nej till uppdrag och har en strid ström av ansökningshandlingar från kreatörer över hela världen på sitt bord. Farfars vd Matias Palm-Jensen tycker även att webbyråerna i Sverige blir styvmoderligt behandlade av sina reklambyråkusiner. Det glädjer mig att läsa Matias summering av skillnaden mellan reklam på nätet och i traditionella medier:
"80 procent av
kommunikationen på nätet är också skitdålig. Man sitter fast i ett
kampanjtänkade som sträcker sig över en viss tidsperiod, när den är
över så glömmer man genast bort den. En av mina käpphästar är att nätet
är en ongoing-advertising-process, det tar inte slut efter 14 veckor.
Nokia som vi jobbat med i fyra år är ett exempel på ett företag som
framgångsrikt arbetat med den modellen."
Internetworld gjorde ett längre reportage om Matias Palm-Jensen och framtiden för digital marknadsföring tidigare i år. Läs gärna Farfar och kampen om tiden.
1 kommentar
Hej!
Jag håller med om att Internet skapar en bra plattform för långsiktig marknadsföring och opinionsbildande. Jag tror att här har politiker en hel del att hämta. I USA är det idag vanligt att politiker syns på Facebook, Myspace och liknande sajter.
Reflektion?
Mvh
Jacob!