Igår kväll var jag med i panelen till ännu ett avsnitt av den populära podcasten What’s Next. Programmet handlar som vanligt om nya fenomen, tjänster eller händelser i webbvärlden och den här gången var vi totalt fem personer som språkades vid. Premiär var det för Miriam Olsson från Internetworld och Karin Adelsköld från Lilla Gumman.Vi avslöjar även vad Blustret är för något.
Själv lät jag ibland som en bräkig trotsunge alternativt någon som talar mycket men saknar substans. Ibland båda två. Bäst var som vanligt Joakim Jardenberg. Kolla in själv får du höra.
Här är ämnena vi diskuterade:
- Mikrobloggen Bloggy.
- Ted Valentins nya sajt, mashupen annonskartan.se.
- Urban Lindstedts köp av sunet-katalogen Svenska webbplatser.
- Vad hände med FRA-debatten?
- Kommer bokbranschen att lära av musikbranschen?
- Ryktena runt Spotify. När händer det något?
- Jardenbergs Google-bloggar fortfarande avstängda.
- Googles tio år gamla index tillbaka. Panelen ego-googlar.
- Microsofts reklam med Seinfeld och Gates.
Lyssna här.
3 kommentarer
jag står fast vid att dvärgbutiken var ett mycket roligare namn!
Jag håller med dig, men ibland får man spela lite safe av olika skäl. 🙂
Angående: ”Kommer bokbranschen att lära av musikbranschen?” – Hörde en diskussion på P1, osäker vilket program det var, tror det var Nya vågen. Det var i alla fall en diskussion med folk från bokbranschen. Då kom frågan upp om de trodde att den nya tekniken skulle förändra bokläsandet, om vi skulle gå från bok till e-boksläsare. Och de var överens om att det inte skulle hända och om det skulle hända skulle det vara en katastrof för upphovsrätten.
Det var precis som att höra en diskussion med folk från musikbranschen för 10 år sedan. Gud, tänkte jag, har ni inte lärt er någonting av de misstag som musikbranschen gjort?