Glasstillverkning och sociala medier har mycket gemensamt. Följ med till Scoopville så förstår du varför:
[Tipstack Andreas Ekström]
Glasstillverkning och sociala medier har mycket gemensamt. Följ med till Scoopville så förstår du varför:
[Tipstack Andreas Ekström]
Blue Plate Special, med Jay Rosen i spetsen, undersöker vilka som är de bästa amerikanska dagstidningsbloggarna. Med i undersökningen är de hundra största tidningarna. Det här var första gången jag hört talas om Jay Rosen, men jag tror definitivt jag måste kolla upp mer om honom efter att ha läst hans bio på NYU:s sajt. ”Since 1990, Professor Rosen has been a leading figure in the
Advokatbyrån Linklaters har startat en blogg med målgruppen juridikstudenter intresserade av att arbeta på en affärsjuridisk byrå. Enligt en artikel i tidningen Legally yours är tanken med bloggen att man ska få glimtar av livet som jurist på en större byrå och på så sätt få konkreta exempel på vad som ingår i arbetsuppgifterna för en affärsjurist. Hans Kullin (Media Culpa) är kommunikationschef på Linklaters och förhoppningsvis kan han engagera tillräckligt många early adopters från byrån så att bloggen hålls levande – något som kan vara klurigt när det gäller Corporate blogs.
Hur kan du mäta bilden av ditt företag i blogosfären? I tidigare inlägg om Observers bloggbevakning är slutsatsen att det är summan av alla bloggar och inte enskilda ”power blogs” som borde vara intressantast att analysera. I ett inlägg hos KDPaine’s PR Measurement Blog har Katie Paine samlat en del matnyttiga länkar kring blogganalysering. Bland annat beskrivs ett ”Net promoters index”:
”One post from Mark Rogers of Market Sentinel has developed
Aftonbladet har köpt bloggportalen.se av författaren Sigge Eklund för en okänd summa. En mycket intressant utveckling men också förvånande, i alla fall om Hans Kullin får tycka till om saken, vilket han gör idag i ett öppet brev till Expressens webbchef Bosse Andersson. Enligt honom är bloggtoppen den sista av de svenska bloggportalerna som man bör intressera sig för.