En uppföljning till mitt tidigare inlägg om konferensen TED:
Som väntat så kommer inte TED till Sverige. Förklaringen lämnas i en kommentar till pressmeddelandet på Newsdesk av Roland Williams, en av "arrangörerna". Det som TED bjudit in till är att om du och dina kontakter vill träffas och titta på en TED-föreläsning så kan ni skicka in synpunkter, bilder, videos eller liknande till TED efteråt, och ge feedback som kan utveckla TED i framtiden. Det handlar alltså inte om att TED arrangerar ett event i Sverige. Pressmeddelandets rubrik och innehåll på Newsdesk har ändrats efter förvirringen. Från början var rubriken "TED kommer till Sverige – fokus sociala medier". Nu står det "Sociala medier träff baserad på TEDTalks", samt att innehållet justerats utan att det framgår någonstans.
En riktig fuling av Mediapilot med andra ord och Jardenbergs rambling om renommésnyltning ligger nära till hands.
Resumé skriver men verkar inte ha läst kommentaren på Newsdesk där Roland Williams postar ett mail utskickat från TED.
1 kommentar
Fast TED kommer till Sverige trots allt.
Dock inte med renomme-snyltaren Roland Williams utan i regi av Interesting.org och Fredrik Härén. Officiell ”lansering” runt 1 mars.