Jag har glömt att blogga om det, men för några veckor sedan publicerades den bilaga om konvertering till Internetworld som jag varit redaktör för. Du kan ladda ner hela bilagan gratis (via registrering) och den innehåller ett gäng artiklar och statistik kring hur man omvandlar besökare till kunder.
Några av de företag som jag pratat med är Signerat.se, Spotify, Grand Shoes, Conversionista, Brightstep och Mediaanalys. Miriam Olsson, Marie Lindberg Strömvall och Magnus Höij har också bidragit till innehållet. Formen stod Per Martinson för.
En intressant artikel i bilagan är den om Iphone4-lanseringen. John Ekman på Conversionista dömer ut lanseringen helt när det kommer till e-mailkonverteringen. Den lite provocerande rubriken Därför var iPhone4-lanseringen misslyckad, talar för sig själv.
1 kommentar
Läste den.. väldigt bra och intressant. Men en sak som är så intressant när det gäller konvertering är att man måste börja på basic. Allt ska vara så enkelt för kunderna, så enkelt som det bara går, Fåtal klick, snabb överblick och så vidare.