Unicorn
- Inläggsdatum 10 september, 2011
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
Sajten Identityworks är inriktad på betydelsen av den grafiska kommunikationen i ett företags varumärke. Du kan till exempel läsa recensioner av redesignprojekt (at&t lanserade ny profil 21 november) samt andra artiklar om design och ”Identity as a leadership tool”. Jag fastnade för en artikel om logotypedesign ursprungligen skriven 1997. Den beskriver ”The Six Universal Attributes Of a Great Mark” och jag har översatt de sex punkterna.
Det ska kännas som att aldrig vilja äta igenJag ska undra om hunger ens är möjligtHalsen brännas för en hel natts sorgOm vi försvinner nu, har vi gjort…
”Ingen skulle drömma om att centralisera säljfunktionen. Naturligtvis är det svårt att visa i kronor och ören vad den ena eller andra typen av organisation ger tillbaka. Detta är ju kommunikationsinsatsernas eviga dilemma. Det är ofta lätt att klippa bort kostnader för kommunikation när de bristande insatserna kommer att drabba företaget först om några år. ”
Flickr revolutionerade bildhantering på nätet och byggde ett fantastiskt starkt användarcommunity långt innan sajter som Facebook eller Youtube sett dagens ljus. När Yahoo! köpte Flickr 2005 såg det…