We need to rethink– copyright– authorship– identity– ethics– aestethics– rethorics– governance– privacy– commerce– love – family– ourselves Web 2.0 … The Machine is Us/ing US
"Föreställ dig en postapokalyptisk mediavärld utan någon marknadsföring av varumärken på det sätt vi är vana vid." Så står det i inledningen av artikeln The Post Advertising Age…
Jag har skrivit ett inlägg på bland annat bold.se om bristen på stringent strategi hos H&M i hanterandet av Kate Moss-skandalen. En ordentlig krishantering tillsammans med en genomtänkt PR-strategi hade hjälpt både H&M och Kate i det här fallet. Nu känns det istället som att man slängt alla dyra konsulttimmar det tog att ta fram strategierna i sjön för att när det väl börjar blåsa fatta kortsiktiga vindflöjelsbeslut. Hans Kullin gör som vanligt en bra analys och förklarar varför H&M gjorde fel, fel igen och sen ytterligare fel när de först gav Moss ”en andra chans” sedan ändrade sig och sa upp kontraktet och sedan beslutade sig för att stämma henne för kontraktsbrott.