Den 31 mars-1 april arrangeras The Influencer Convention i Saltsjöbaden utanför Stockholm. Konferensen riktar sig både till aktiva influencers men också till företag och personer som jobbar med influencers. Under de två dagarna väntar föreläsningar och workshops med framgångsrika bloggare och youtubers.
Ett måste för dig som är yrkesverksam (eller önskar bli) inom influencer marketing – influencers, varumärkesstrateger, marknadsförare och företagsledare. Tillsammans mot samma mål – samarbete och transparens!
Inslag från programmet är till exempel influencer marketing, företagande, videoredigering, annonsmärkning och youtube-strategi samt flera paneldiskussioner.
Några av talarna som är färdiga för konferensen
Här är hela programmet och här är alla talarna. Jag kommer att medverka genom att hålla i paneldiskussionen Bland digitala folkrörelser och bloggdrev. Det känns mycket fint att ha fått med mig Irena Pozar, Vian Tahir och Emil Källström på scenen.
The Influencer Convention arrangeras av branschorganisationen Influencers of Sweden som under ledning av Linda Hörnfeldt gör ett viktigt jobb i att professionalisera influencer-branschen och underlättar för alla dess olika aktörer (influencers, annonsörer, konsumenter och andra intressenter) att skapa och bygga starka influencer-relationer.
Sveriges Tidskrifter, där jag själv jobbar, är ju en branschorganisation för tidskriftsbranschen och det är spännande att se hur Influencers of Swedens mål och utmaningar liknar de frågor jag också stöter på i mitt jobb. Man kan säga att både tidskrifter och influencers jobbar med nischmedia mot engagerade målgrupper som ofta har starka relationer till varumärket, tidningen, personen.