En av höjdpunkterna nu i slutet av året var att få gästa Cisions podd Passion för kommunikation och trendspana inför 2025 tillsammans med mycket skarpa Chloë Bernhardsson, vd för Redgert Comms.
Oskar Larsson, marknadschef på Cision och Åsa Melin Mandre, PR-konsult på Greenhill Relations, är programledare och tillsammans hade vi ett riktigt bra samtal om vilka trender och utmaningar som finns inom PR- och kommunikationsområdet nu och under nästa år.
Det är alltid kul att podda, och det här samtalet var ett av de mest givande jag haft på länge. Jag kan förstås inte garantera att du tycker precis som jag, men jag vill ändå rekommendera en lyssning, antingen via länken eller om du letar upp “Passion för kommunikation” i din poddspelare.
Vi pratade bland annat om:
- USA-valet, anti woke och flykten från X
- Vilka sociala medier är viktiga 2025 och vilka har förlorat sin kraft?
- Utvecklingen inom influencer marketing – mikro, makro eller både och?
- Nyhetsbrevet som kanal – hetare än någonsin? (Är Substack det nya Twitter?)
- Användningen av AI som verktyg och som trend – hur påverkar det kommunikatörerna?
- Utvecklingen inom traditionella medier