Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Jan Gradvall spår tv-branschens framtid i en artikel i tidningen Komet. Saker och ting är egentligen inte så revolutionerande sett i en historisk kontext. "Den sorts TV-program som…
Alla är retoriker och allt kommunicerar. Det menar Kjell Dahlin som är retorikkonsult och aktuell med boken Popretorik. Kjell tror inte som många andra att retoriken är oförändrad…
Mattias Durnik tipsar om Seth Godins utläggning i ämnet Marketing. Vad är egentligen marknadsföring och vilka är myterna som omger begreppet? "Somewhere along the way, people were told…
Idag besöker jag Omform i Borlänge. Konferensen anordnas av Heimer & Company – en reklambyrå där bloggräven Niclas Strandh (researcher.se) är delägare. Under dagen kommer dragningar hållas av…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.