Utan 3G-täckning försmäktar jag i ödemarken. Nåja. Men det blir tydligt att inte riktigt alla ska med när bredbandståget går. Skriva artiklar går ju trots allt även bra utan internet.
I alla fall om Lisslys analys håller. Numera går det att ta temperaturen på det mesta genom sociala webben och sökstatistik. Vad pratas det om? Vad söker folk…
Det stämmer att många följer personer som jobbar med samma saker som de själva eller gillar att diskutera samma ämnen som en själv, men det stämmer helt enkelt inte att skulle finnas sämre förutsättningar nu än tidigare att bredda sina perspektiv, eller att Twitter och andra sociala medier förstärker isolation och sätter upp murar mot omvärlden.
Det finns väldigt många myter om entreprenörskap i webbvärlden. De flesta handlar om 24-timmars arbetsdagar, ett maniskt förhållningssätt till det egna företaget och en kultur byggd på sena nätter framför skärmen och lite eller ingen kontakt med det som många skulle kalla ”det vanliga livet”. Om de myterna blir bekräftade eller dementerade i dokumentären The Startup Kid vet jag inte.
Veckans affärers Jonas Malmborg har träffat Klarnagrundarna Victor Jacobsson, Sebastian Siematkowski och Niklas Adalberth som beskriver bolagets framgångsresa. Klarna går med vinst sedan fem år och har i snitt ökat…
1 kommentar
[…] ← Föregående […]