Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Jack på text.nu tipsade mig om den svenska översättningen av William "Bill" Bernbachs beryktade tal från 1966 på the American Association of Advertising Agencys årligen återkommande konferens. Bill…
Jag gissar att det är det här som brukar kallas målgruppsanpassning…
Annonser från PUB på T-centralen i Stockholm, 2005-12-14.
Jag såg ett klipp med copywritersuperstjärnan Anna Qvennerstedt hos Please Copy Me och blev intresserad av hennes utläggning om ordets makt och språkets betydelse i kommunikation och marknadsföring.…
Via bloggen Ytligheter hittar jag till nedanstående klipp som visar hur Firefox-logotypen återskapas på ett sädesfält. Syftet är bland annat att försöka fastna på de satellitbilder som används…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.