Ett inställt inlägg är också ett inlägg. Samtidigt läser jag Hanna, och kanske lite Deeped. Jag vet inte.
Ett inställt inlägg är också ett inlägg. Samtidigt läser jag Hanna, och kanske lite Deeped. Jag vet inte.
Ännu har inte SVT svarat på frågan. Det här synliggör problemet med att som företag inte kunna bemanna sociala medier (eller stärka upp bevakningen när det behövs) på ett sätt som följer användarnas mönster, snarare än kontorstiderna. Nästan alla företag och organisationer ser nyttan och möjligheterna med att finnas i sociala medier och kommunicera med målgrupper och intressenter där. Inte lika många förstår vad det innebär i praktiken när det gäller backupresurser och att under dygnets och veckans alla timmar ha en beredskap för att vissa frågor eller inlägg kan ta fart och snabbt nå enorm spridning. Vi såg det till exempel när det gäller de hatiska kommentarerna på H&M:s facebooksida som uppmärksammades i Uppdrag Granskning, och vi ser det upprepas gång på gång i andra sammanhang.
Det har skapats en ny kategori bloggare i Sverige, nämligen alla de som bloggar om andra som bloggar inom ramen för #blogg100.
I alla fall om Lisslys analys håller. Numera går det att ta temperaturen på det mesta genom sociala webben och sökstatistik. Vad pratas det om? Vad söker folk…
”I mediebranschen har vi jobbat med att försvåra kommenteringen på olika sätt, och då har vi lämnat dem som har det allra svårast längst ut. I det här projektet gör vi tvärtom, och jobbar med att bjuda in alla.”