"Vi är inte överens, varken inom byråer, bransch eller med kunderna, om vad som är bra reklam"
Jag frågar några bra människor om deras upplevelse av 2009. Vad var viktigast och vad kommer vi att minnas även i framtiden? Nina Åkestam är bland annat copywriter på Garbergs, reklamdebattör och driver bloggen Not Another Planning Blog.
Nämn en viktig händelse i din bransch under 2009 som vi kommer att minnas även i framtiden.
– Att flera stora byråer gjorde bra jobb och vann många reklampriser, bara för att några veckor senare tvingas säga upp folk och nästan lägga ner verksamheten. Det känns typiskt för den osäkerhet som präglat reklambranschen 2009. Vi är inte överens, varken inom byråer, bransch eller med kunderna, om vad som är bra reklam. Läbbigt och spännande.
Vad var det viktigaste som hände dig personligen under 2009?
– Jag gjorde mina första kampanjer som kreatör. Vann mitt första riktiga reklampris. Blev upptagen i byråns ledningsgrupp. Fick en egen kurs på Berghs att ansvara för. Och blev sambo. Phu.
Hur skulle du beskriva utvecklingen just nu?
– Förvirring och ganska mycket hopp.
2 kommentarer
[…] Bison Trackback 2009: Nina Åkestam This entry was posted in Karriär, Reklam and tagged forskning, Handels, Handelshögskolan, […]
see here for the greatest http://www.herbalistic.net info around